Co umíme u značky Iveco?
Diagnostika Iveco od DevCom nabízí celou řadu základních i pokročilých servisních funkcí.
-
Čtení a logování parametrů
-
Reset servisních intervalů
-
Servis a regenerace DPF
-
Reset adaptace řídicích jednotek
-
Kódování vstřikovačů
-
Reset AdBlue (SCR)
-
Další pokročilé funkce
To vše pro celkem 25 modelů vozidel. Nejnovější verze diagnostiky pro tuto značku je z roku 2022 (verze Irisbus / Iveco v3).
Podporované modely
Naše diagnostika pokrývá široké spektrum modelů značky Iveco. Podporujeme vozy napříč ročníky i variantami, a to ve vysoké míře pokrytí. V případě dotazů ohledně konkrétního modelu nás prosím kontaktujte. Úplný přehled podporovaných modelů naleznete níže.
-
Agora Euro 3
-
Ares
-
Arway
-
Axer / Recrep / Range
-
Citelis
-
City Class
-
Civis / Cristalis
-
Crealis
-
Crossway
-
Daily Bus
-
Domino
-
Euroclass
-
Euromidi
-
Europolis
-
Eurorider
-
Evadys
-
Illiade
-
Magelys
-
Midirider / Midys
-
Minibus
-
Moovy
-
My Way
-
New Recreo
-
Proxys / Proway
-
Urbanway
Naše diagnostiky pro značku Iveco
Naše diagnostická řešení pro vozy Iveco vám umožní vybrat si přesně to, co potřebujete. Nabízíme výkonnou samostatnou diagnostiku TSPro 10, profesionální diagnostický interface Troodon OBD Pro, nebo jednodušší variantu Troodon OBD Basic, ideální i pro domácí použití. Diagnostiky Troodon připojíte k jakémukoliv PC, nebo je můžete ovládat i z mobilu. Všechny naše diagnotiky vyvíjíme i vyrábíme v ČR a podpora češtiny je pro nás samozřejmostí.

Diagnostika Troodon OBD Pro + software TRUCK/TRAILER/BUS One
- Profesionální rozhraní s možností rozšíření o další značky
- Podpora SGW a DoIP
- Podpora starších vozidel
- Rychlá diagnostika z PC nebo mobilu

Diagnostika Troodon OBD Pro + software BUS Multibrand
- Rozhraní s podporu pro pro všechny značky autobusů
- Podpora SGW a DoIP
- Podpora starších vozidel
- Rychlá diagnostika z PC nebo mobilu
- Možnost rozšíření o další typy vozidel

Diagnostika TSPro 10 + software TRUCK/TRAILER/BUS One
- Samostatná diagnostika s možností rozšíření o další značky
- Podpora SGW a DoIP
- Podpora starších vozidel
- Nejlepší řešení pro větší servisy

Diagnostika TSPro 10 + software BUS Multibrand
- Samostatná diagnostika pro všechny značky autobusů
- Podpora SGW a DoIP
- Podpora starších vozidel
- Možnost rozšíření o další typy vozidel
- Nejlepší řešení pro větší servisy
Diagnostické funkce pro značku Iveco
Naše diagnostiky nabízejí širokou škálu funkcí pro přesnou analýzu a servis. Pro značku Iveco nabízíme celou řadu základních i pokročilých servisních funkcí. Ty nejdůležitější jsou vypsány níže.
Čtení a logování parametrů
Denní chleba při diagnostikování závad ve vozidlech. Procházejte přehledně veškerá data ze snímačů a řídicích jednotek, zaznamenávejte změny, abyste snadno odhalili příčiny poruchy vozidla. Všechny záznamy je samozřejmě možné uchovat pro další analýzu.
Reset servisních intervalů
Funkce resetu servisního intervalu správně uloží informaci o provedené údržbě, takže se na palubní desce nebudou zobrazovat nežádoucí výstrahy. Vaši zákazníci tak mohou jezdit v klidu a zároveň nepřijdou o tovární funkci upozornění na další servis.


Servis a regenerace DPF
Zajistěte optimální funkci filtru pevných částic! Naše diagnostika umožňuje aktivní i nucenou regeneraci DPF, sledování jeho stavu a případnou adaptaci po výměně, což pomáhá předcházet problémům se zanesením.
Reset adaptace řídicích jednotek
Řídicí jednotky v moderních vozidlech se během provozu přizpůsobují tak, aby byl provoz dlouhodobě co nejefektivnější. Pokud se ale něco změní, například opravou nebo údržbou, je potřeba adaptaci resetovat. Příkladem může být adaptace jednotky automatické převodovky po výměně oleje.
Kódování vstřikovačů
Vstřikovače jsou jednou z nejdůležitějších komponent každého motoru. Pro správný chod motoru je ale nutné po jejich výměně zapsat jejich kalibrační kód (IMA) do řídicí jednotky motoru. Bez správného kódování může být chod motoru nepravidelný, nebo vozidlo vůbec není možné nastartovat.
Reset AdBlue (SCR)
AdBlue je kapalné aditivum, které se používá pro selektivní katalytickou redukci výfukových plynů, nezbytnou pro plnění emisních limitů Euro IV a vyšších. Vozidlo typicky řidiče samo upozorní, kdy je nutné AdBlue doplnit a když se tak stane, je nutné provést reset ukazatele hladiny AdBlue právě promocí diagnostiky.


Další pokročilé funkce
Podporované řídící jednotky pro značku Iveco
Diagnostika od DevCom pro značku Iveco nabízí připojení k celé řadě řídicích jednotek ve vozidle. Výběr těch nejdůležitějších najdete níže.
Řídicí jednotka motoru je klíčovým prvkem pro správný chod spalovacího motoru. Řídí spalovací procesy, zajišťuje optimální výkon a zároveň dodržuje emisní limity. Reaguje na požadavky řidiče i aktuální provozní podmínky pomocí mnoha senzorů a aktuátorů.
Pomocí diagnostiky lze číst a mazat chybové kódy, sledovat aktuální hodnoty (např. tlak paliva, teploty, otáčky), provádět testy akčních členů (vstřikovače, zapalovací cívky, EGR), spouštět regeneraci filtru pevných částic nebo provádět přizpůsobení (např. po výměně komponent).
Tato jednotka se stará o bezpečnostní systémy brzdění – jako je ABS, kontrola stability (ESP) nebo funkce hill-hold. Vyhodnocuje stav jednotlivých kol, zásah do brzdového systému a stabilizační zásahy během jízdy.
Diagnostika umožňuje čtení chybových kódů, zobrazení dat ze snímačů (otáčky kol, tlak v brzdovém systému, poloha pedálu), test jednotlivých akčních členů a, odvzdušnění pomocí řízené sekvence a další funkce.
Body Control Module spravuje komfortní a pomocné funkce vozu – např. osvětlení, stěrače, zamykání, směrovky, alarm nebo dálkové ovládání. Slouží jako „ústředna“ pro řadu senzorů a spínačů.
Diagnosticky lze provádět konfiguraci funkcí (např. automatické stírání, coming/leaving home), testování výstupních signálů (např. spínání relé), čtení hodnot ze senzorů, kódování nových komponent a sledování stavu vstupů a výstupů v reálném čase.
Tato jednotka zajišťuje aktivaci airbagů a napínačů pásů v případě kolize. Sleduje signály z nárazových senzorů a vyhodnocuje, kdy je nutné aktivovat ochranné prvky.
Pomocí diagnostiky lze číst paměť událostí (např. náraz), provádět kontrolu jednotlivých okruhů (odporové hodnoty, přerušení, zkraty), deaktivovat airbag spolujezdce, kontrolovat zapojení napínačů pásů a u některých typů mazat data po nárazu nebo přihlásit nové komponenty.
Jednotka řídí činnost automatických nebo robotizovaných převodovek. Určuje, kdy a jak přeřadit, jak ovládat spojku nebo tlak v hydraulickém systému. Reaguje na zatížení motoru, styl jízdy a řidičovy vstupy.
Diagnostika nabízí čtení dat (např. teplota oleje, stav spojek, tlak), provádění adaptací řazení, reset hodnot po výměně převodovky, testy elektromagnetických ventilů a snímačů a další funkce.
Řídicí jednotka klimatizace zajišťuje tepelný komfort a regulaci vnitřního prostředí. Ovládá ventilátor, směrové klapky, kompresor a sleduje čidla teplot a vlhkosti.
Pomocí diagnostiky lze testovat pohony klapek, sledovat stav čidel (např. teplota výparníku, venkovní teplota), číst tlak chladiva, kalibrovat krajní polohy klapek a vyhodnocovat stav kompresoru nebo výkon klimatizačního systému.
Elektronická parkovací brzda (EPB) nahrazuje klasickou ruční brzdu motorem řízeným z řídicí jednotky. Zvyšuje komfort i bezpečnost, protože může být propojena s asistentem rozjezdu do kopce.
Diagnostika umožňuje aktivaci a uvolnění brzdy při servisním režimu (např. výměna brzdových destiček), testování motoru brzdy, sledování stavu aktuátoru a provádění kalibrací po výměně dílů.
Zobrazuje základní provozní informace – rychlost, otáčky, palivo, chybová hlášení i servisní intervaly. Často je napojena na centrální síť vozidla a funguje jako uživatelské rozhraní.
Diagnostika umožňuje test ručiček a displejů, nastavení servisních intervalů, konfiguraci zobrazených údajů, kódování po výměně jednotky a čtení chyb souvisejících se zobrazením nebo komunikací s ostatními jednotkami.
Zvyšuje bezpečnost sledováním tlaku a teploty v jednotlivých kolech. TPMS může být přímý (se senzory v kolech) nebo nepřímý (ze systému ABS).
Diagnostika umožňuje párování senzorů, reset systému po výměně pneumatik, čtení chybových kódů, sledování hodnot tlaku a teploty, test komunikace s jednotlivými snímači a ověření stavu jejich baterií.
Každé dveře mohou mít samostatnou jednotku, která ovládá okna, zámky, zrcátka, osvětlení a souvisí s funkcemi jako keyless nebo dětská pojistka.
Diagnosticky lze testovat funkci motorů, ovládání tlačítek, zpětnou vazbu od zámků, číst stav koncových spínačů a konfigurovat komfortní funkce (např. dojezd oken při zamykání).
Slouží k ochraně před neoprávněným startem vozidla. Ověřuje kód klíče a umožní spuštění motoru pouze při správném ověření.
Diagnostika umožňuje kontrolu synchronizace s ECU, čtení chyb komunikace, ověření činnosti antény v kroužku spínací skříňky nebo funkční test čtení klíče.
Elektrický posilovač řízení upravuje sílu potřebnou k otáčení volantem. Reaguje na rychlost vozu i zatížení náprav.
Pomocí diagnostiky lze sledovat moment působící na volant, napětí a proud motoru posilovače, kalibrovat úhel natočení volantu, testovat mechanické části a číst chyby jako přehřátí nebo přetížení systému.
Slouží pro ovládání multimédií, navigace, konektivity a komunikace s řidičem i cestujícími.
Diagnosticky lze provést reset nebo aktualizaci systému, kontrolovat stav připojených zařízení (USB, Bluetooth), testovat reproduktory a displeje, sledovat chyby přehrávače nebo modulů připojení a měnit konfigurace dle výbavy vozu.
Zajišťuje propojení řídicích jednotek různých sběrnic (CAN, LIN, FlexRay apod.) a jejich vzájemnou komunikaci.
Diagnostika přes gateway umožňuje přístup k ostatním jednotkám, sledování datových toků, identifikaci přetížených nebo nefunkčních větví, aktualizaci konfigurace sítě, kódování nových jednotek a detekci komunikačních chyb.
Máte dotaz, chcete diagnostiku předvést, nebo rovnou objednat?
Rádi Vám poradíme, pomůžeme a případně předvedeme diagnostiku v akci. Stačí vyplnit a odeslat formulář níže.
Potřebné propojovací kabely k diagnostice Devcom pro značku Iveco
- TS02/056 kabel OBD MUX
- TS02/057 kabel Iveco 30p (redukce z kabelu TS02/056)
- TS02/063 kabel Iveco 38p (redukce z kabelu TS02/056) – pouze pro Iveco Daily do r.v.2007